יום שישי, 12 בנובמבר 2010

Juliette Ha a Gun Miss Charming EDP - ביקורת בושם

מיס צ'רמינג היא אחותה הצעירה והתמימה של ליידי ונג'נס.  כמו שאר בשמי המותג, גם הבושם שלפנינו מבוסס על ורד, אבל מעניינת ההשוואה לליידי ונג'נס כי האוירה בשניהם שונה לחלוטין. בניגוד ל Midnight Oud ו Calamity J של JHAG, שמשחקים על המגרש הג'נדרי בהציגם תכונות "גבריות" או לכל הפחות יוניסקסיות, הרי שמיס צ'רמינג וליידי ונג'נס הם בשמים המציגים נשיות צרופה שקשה לטעות בה. אך בעוד שהנשיות המתגלית בליידי ונג'נס היא בשלה, אפלה ופתיינית, הנשיות שבמיס צ'רמינג היא בוסרית וכמעט בתולית. הבושם נפתח בפירותיות ריבתית מתקתקה חמצמצה, ותוך פחות מדקה אפשר לחוש באיזו טריות רעננה מאוד של ורדים, אבל זו מעורבבת כל כך טוב בפירותיות הראשונית, שהתחושה היא של ריבת תות שבושלה עם כמה עלי ורד. אני מודה שבתור מי שאין לה חיבה יתרה לבשמים פרחוניים-פירותיים הפתיחה הזאת הערימה עלי קשיים רבים, ואף על פי שהיא לא ממש גרמה לי לסלוד מהבושם, היא בהחלט גרמה לי להמנע מרכישתו זמן רב. התזות חוזרות ונשנות של מיס צ'רמינג במשביר בסופו של דבר הובילו אותי אל הרכישה, אך זו לא היתה מהמניעים הרגילים שמובילים אותי לרכוש בושם, ושיקולים נוספים (מבצעים משתלמים ביותר שעליהם כבר דיברתי פה ופה, והקושי להשאיר במדף בושם של מותג נישה שכל כך קשה להשגה במקומות אחרים בעולם על מדפי המשביר בידיעה שאני עשויה להתחרט על כך ביום מן הימים) היו מעורבים בהחלטה.
היום, גם אם קשה לי לצאת בהצהרה הגורפת שאני "מאוהבת" בבושם, אני משועשעת מאוד לנוכח ההתלבטויות הרבות מדי שליוו את תקופת טרום הרכישה, וזאת מהסיבה הפשוטה שמיס צ'רמינג הפך מהר מאוד לאחד הבשמים היותר לבישים שלי. הריבתיות שבפתיחה אמנם קצת מתוקה יותר ממה שהייתי מעדיפה, אבל הסיאז' הכמעט אפסי של הבושם והיותו קרוב מאוד לגוף הם אלמנטים מאזנים. מיס צ'רמינג לרגע לא מרגיש כבד או עמוס כמו כל כך הרבה בשמי מיינסטרים פרחונים-פירותיים, ואני מניחה שמיעוט המרכיבים היחסי הוא האחראי לכך. התחושה כשלובשים את הבושם היא באופן מפתיע קלילה וטבעית, וכעבור זמן מה מרגע ההתזה אני כמעט שוכחת שהוא עלי, ורק פה ושם בהבלחות של רגע אני חשה בו מדי פעם. היופי האמיתי בבושם מתגלה רק כאשר מפלס הפירותיות ההתחלתית יורד באופן משמעותי ונותרת תערובת עצית/ורדית שמריחה לי מעט מאסקית ומשתלבת בצורה מושלמת עם ריח הגוף. כשזה קורה מיס צ'רמינג הופך להיות בושם תנחומים נעים ביותר ולגמרי לא מזיק, אבל בשביל זה צריך לחכות לפחות שעה אם לא יותר.
אף על פי שהסיאז' במיס צ'רמינג קטן ביותר, העמידות שלו מרשימה, והוא נשאר יום שלם הגוף. החמימות העצית של תווי הבסיס שלו לצד המתקתקות הריבתית של תווי הפתיחה, מונעים ממנו להיות בושם קייצי בשבילי. בעיני זהו בושם סתיו מצוין, אבל אני חוזרת אליו שוב ושוב גם בחורף בכל פעם שאני זקוקה למנוחה מבשמי החורף הכבדים. 
מיס צ'רמינג הוא לא הבושם המעניין ביותר שיש, ומעבר לתכונות החביבות שלו שעליהן עמדתי, אין בו יותר מדי דברים להעריך. עם זאת - הוא כל כך הרבה יותר מוצלח וייחודי מבשמי סופרפארם ומשביר אחרים, שההבדלים ממש זועקים. לצרכני בשמי מיינסטרים אמליץ בחום להתנסות בו. מדובר בנישה אמנם, אבל ידידותית ולבישה מאין כמוה, ובעתות מבצעים גם ניתנת להשגה במחיר בושם רגיל.  
התווים הרשמיים: ורד מרוקני, תות, ליצ'י ומאסק. 
להשיג במשביר לצרכן.

5 תגובות:

marjorie morningstar אמר/ה...

אני מתה לקנות את ליידי ונג'נס עוד מהביקורת שכתבת עליו אי שם בבושמולוגית, ומההתנסות שלי איתו בדיוטי פרי שהותירה אותי מסוקרנת.
רק המחיר קצת מרתיע אותי, וגם הצורך לצלול אל המדפים במשביר בינות המוכרות הנודניקיות.

VanityGirl אמר/ה...

אבל המחיר הוא דווקא מה שאטרקטיבי. אפשר לקנות בפחות מ 300 ש"ח בושם של 100 מ"ל בתקופות החגים (וכמעט כל השנה יש איזשהו מבצע על הבושם הזה. אמנם לא כמו בחגים אבל 40% הנחה ראיתי המון פעמים).

מיכל אמר/ה...

הזמנתי מהחברה את הדוגמיות של 6 בשמים- 6$ ומשהוקיבלתי כאב ראש נוראי מכל הבשמים .
הריחות נעימים אם כי חלושים לטעמי.
והשמות לא מעוררים בי השראה.
ליידי ונג'נס וקלאמיטי הכי דברו אלי.

VanityGirl אמר/ה...

כאב ראש הוא תוצאה של רגישות או סוג של אלרגיה למולקולות ריח מסוימות. באסה...
את קאלמיטי ג'יי אני הכי פחות אוהבת מכל השישה, אבל לומר על מידנייט עוד וסיטיזן קווין שהם חלושים? לא הייתי אומרת (הם ממש ממש חזקים ועם עמידות מטורפת, הרבה יותר חזקים מליידי ונג'נס) . לפעמים דוגמיות, בגלל הכמות הקטנה שלהן, יוצרות תחושה מוטעה של ניחוח חלש כי כשדוגמים אותן על הגוף משתמשים בהרבה פחות חומר מאשר כשמתבשמים רגיל.
לגבי מיס צ'רמינג אני מסכימה שהוא "חלוש" יחסית לשאר, אבל מבחינתי זה לא חסרון.

מיכל אמר/ה...

נכון,האמת שהריח נשאר המון זמן,זה כנראה כאב הראש.
זה נדיר שזה קורה לי.