יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

Diptyque Philosykos EDT - ביקורת בושם

בשמים כמו פילוסיקוס מבית הנישה Dyptyque מזכירים לי למה אני כל כך אוהבת בשמים: כי עם מינונים נכונים של יצירתיות, מעוף ותעוזה, בשמים יכולים להיות כל דבר, לאו דווקא העתק משמים של רוב מה שאתם מכירים מהמדפים מוארי הפלורוסנט של סופרפארם ומקבילותיו.
אזרוק לכם רמז לאופיו של הבושם ואני מבטיחה לכם שלא תצליחו לנחש מהו באמת: תאנה.
איך הייתם מצפים מבושם תאנה להריח בהינתן שזה הדבר היחידי שאתם יודעים עליו? תנו לי לנחש שהייתם אומרים "פירותי", "מתוק", "קרמי" וכיוצא באלה תיאורים שמתייחסים לפרי הבשל והמתוק שאתם קונים בעונתו...
ובכן, בדיפטיק דווקא חשבו על הפרי הירוק, הבוסרי על קליפתו המרירה. תוסיפו לזה אדמה לחה וטחובה ועלים ירוקים רטובים ותקבלו את פילוסיקוס. מרירות ואדמתיות אלו שתי התכונות הבולטות של פילוסיקוס, אם כי כעבור איזה זמן מרגע ההתזה ניתן להבחין בשמץ של פירותיות. אבל אין זו פירותיות תאנתית במיוחד. לי זה מזכיר (יותר בתחושה מאשר בריח ממש) מלון , אבל מהמלונים האלה שהם לא ממש מתוקים אלא עם מתיקות מדוללת (מהסוג שהייתם קונים, פותחים בבית ומתאכזבים), או אולי אפילו קליפת מלון, שמעט מאוד פרי נותר בחלקה הפנימי.
פילוסיקוס הוא בושם ירוק, כלומר, כזה שהמוטיב העלי/עשבי/קליפתי שלו בא לידי ביטוי למן תחילתו, ולא נעלם גם בסופו. אני מניחה שזה בושם שעשוי להרתיע קהל חובב מיינסטרים וניחוחות חנפניים, אם כי סביר להניח שאם אתם קוראים את הבלוג הזה, אינכם נמנים עם קהל זה, ועל כן אמליץ לכם בחום לנסותו.
פילוסיקוס הוא בושם יוניסקס, ומבלי להיות אף פעם גברי מאוד או נשי מאוד, הוא הולך יופי עם שני המינים, בתנאי שאלה מספיק פתוחים אליו. אני אמנם אומרת שנדרשת פתיחות, אבל אין משמעות הדבר שמדובר בבושם עם נוכחות מציקה או אפילו דומיננטית. להיפך - פילוסיקוס הוא בושם קליל מאין כמוהו, שקוף כמעט, ועם הסיאז' המינימלי עד אפסי שלו הוא תמיד נשאר קרוב לעור. יש לו קלילות ונוכחות שמזכירות קולון, אבל אין לו שמץ של נקיון סבוני או לימוני שמאפיין קולונים, ויש לו הרבה יותר אמירה מהקולון הסטנדרטי. למרות שהוא לא "נקי" במשמעות הרגילה של המילה, יש בו משהו נקי, אבל רק בתנאי שאתם מסוגלים לחיות עם אישזהו אלמנט טחוב בנקיון שלכם.


אם קיבלתם את הרושם שהניחוח הייחודי הוא אתגר במקרה שלפנינו, הרי שהאתגר הרציני יותר הוא בהשגתו של הבושם. כשאר  מוצרי דיפטיק, גם פילוסיקוס נמכר בבוטיקים ספציפיים בעולם. אולי לפעמים אפשר להשיגו באיביי - שווה לבדוק אבל לא הייתי בונה על זה. (אני זוכרת שבעבר נתקלתי במוכר איביי שמכר דוגמית של 2 מ"ל של פילוסיקוס ב- 20 דולר!)
חנות אונליין שמתמחה בנישה וגם שולחת לישראל (לפחות על סמך הידע הלא מעודכן שלי מלפני שנתיים)  היא זו (אתר גרמני עם ממשק גרמני).  שם הוא נמכר באיזור ה- 80 יורו לפני משלוח. פילוסיקוס, כמו גם בשמים אחרים של דיפטיק, מגיעים גם בצורת שלל מוצרים משלימים - סבונים, קרמים, בשמים מוצקים וכיו"ב. מעולם לא היו לי מוצרים משלימים של דיפטיק, אבל ממש לא הייתי מתנגדת לקרם בניחוח פילוסיקוס!


ואיזה בקבוק! כל כך מינימליסטי ושיקי - ממש כמו הנוזל שבתוכו. 

5 תגובות:

yafutoo אמר/ה...

יש לי אותו-הוא הורס בעיני, כמו כמעט כל הסדרה שלהם!

VanityGirl אמר/ה...

יש לך את סדרת המוצרים המשלימים שלו או בשמים אחרים של דיפטיק?
על כל פנים - מזדהה לגמרי עם השבחים עליו! הוא פשוט פנטסטי!

אנונימי אמר/ה...

שלום לפרפומיסטה, האם אפשר לשלוח לך חומר על בשמים שיכולים לעניין אותך? איך? תודה

VanityGirl אמר/ה...

בשמחה. המייל שלי הוא:
makit500@gmail.com

אנונימי אמר/ה...

תודה, שלחתי לך אימייל....