יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

Lanvin Marry Me - ביקורת בושם


קיבלתי בקבוק של  Marry Me להתנסות כבר לפני יותר מחודשיים, יחד עם עוד מספר בקבוקי בושם שיצאו לאחרונה. השתהיתי זמן רב עם הביקורת הזאת כדי לתת לMarry Me  הזדמנויות נוספות לפני שאני חורצת את גורלו בביקורת כתובה, סופית ובלתי הפיכה; ניסיתיו שוב ושוב אחת לאיזה זמן, אבל האמת ניתנת להיאמר: מדובר בבושם רע.  אני יכולה להבין מדוע בית אופנה כלנוון, שנוסד על ערכים בורגניים ושמרניים יקרא לבושם Marry Me,  אבל אני באמת לא יכולה להבין מדוע בית אופנה כה נכבד ואיכותי מוציא בושם שמריח כמו כל כך הרבה בשמים פרחוניים/פירותיים אחרים שמסתובבים בשוק, שמריחים מצדם כמו שמפו של הרבל אסנס. זה מה שחושבים היום בלנוון על מוסד הנישואין? לא שבאמת אכפת לי מכבודו הרמוס של מוסד הנישואין, אבל קיוויתי שלפחות בבושם הקרוי Marry Me, יהיה משהו פחות עכשווי, פחות גנרי, פחות בהשראת בשמי איסי מיאקה ויותר בכיוונים של בשמי עבר קלאסיים. הפתיחה של Marry Me  פירותית, מתוקה ומעיקה, ועם זאת כאילו מתאמצת להיות פרשית עם תווים פרחוניים "מרעננים", אלא שלא מדובר ברעננות מהסוג שיש לפרחים בטבע, אלא יותר רעננות המאפיינת מטהרי אויר של שירותים. בהמשך נרשמת איזו התמתנות, והסירופיות של ההתחלה מפנה את מקומה לנקיון פרחוני/סוכרייתי של הסבונים של ימינו. אני מתארת לעצמי שגם לבשמים כאלה יש שוק, ואני אפילו יכולה לראות את השוק הזה בעיני רוחי. בעיני רוחי אמרתי? ובכן, במחשבה שניה לא צריך להרחיק לכת עד כדי כך. גם בעיני הפיזיות אני יכולה לראות את השוק הזה, ואני אכן רואה אותו לעתים מזומנות. זהו קהל צעיר ממין נקבה , והוא מסתובב במועדוני לילה וברים מהסוג שתור ארוך משתרך בכניסה אליהם בימי חמישי ושישי, ולקהל הנקבי שלהם (גם הזכרי, אבל זה לא מענייננו כרגע) תמיד מראה אחיד:  סקיני ג'ינס, גופיה צמודה מאוד ונעלי עקב (או כל מראה אחר שיצא מן האופנה אך עדיין שולט ברחובות). אפשר לראות ברחובות גדודים של קהל נקבי שכזה צועד תמיד אל אותם מקומות, וקשה להבדיל בין הפרטים השונים בו, כי דומים הם עד מאוד. אני ממש יכולה לראות איך קהל כזה מאמץ את Marry Me  בחום אל חיקו בימי קיץ חמימים ולחים.
מנגד, אם אינכם נמנים עם באי קהל זה, אמליץ לכם לחפש משהו אחר.  ובכל מקרה – בין אם אתם נמנים על קהל זה ובין אם לאו, אמליץ בחום לא לבחור ב Marry Me כבושם החתונה שלכם.
התווים הרשמיים הם: אפרסק, תפוז מר, פרזיה, מגנוליה, יסמין, ורד, ארז לבן, אמבר ומאסק.



5 תגובות:

danra אמר/ה...

אהבתי את התיאור שלך - מריח כמו מטהר אוויר, וגם את השורה החותכת בהתחלה - מדובר בבושם רע.
כשהרחתי אותו לפני כחודש לא יכולתי לתאר את החוויה, שמחה שעשית זאת בשבילי :-)

StarsOfAlex אמר/ה...

היה לי את "Esclat d'arpege" של Lanvin והייתי מאוהבת בו! לכן היו לי ציפיות גבוהות ממנו אחרי שראיתי שהם הוציאו בושם חדש.
גודל הציפיה כגודל האכזבה. מסכימה עם כל מילה שכתבת כאן. פשוט רע

נעלולה אמר/ה...

אאוץ'

VanityGirl אמר/ה...

אני שמחה לשמוע שלא רק אני חושבת שהוא רע. לא שאני מכירה הרבה אנשים שחושבים שהוא טוב, אבל בכל זאת - הנחתי שאם מצאו לנכון לייצר דבר כזה, זה אמור להיות מסחרי, כלומר - crowd pleaser. מעניין אם הוא יהיה הצלחה מסחרית בסוף...

אנונימי אמר/ה...

מידע מדהים, הרבה תודות לכותב המאמר. זה מובן לי עכשיו, את היעילות ואת החשיבות היא מזעזעת את הנפש. תודה שוב ובהצלחה!