יום רביעי, 15 בספטמבר 2010

Juliette Has a Gun Midnight Oud - ביקורת בושם



תקופות החגים הן זמן מצוין להתחדש בבושם חדש, או כך לפחות מנסים לגרום לנו לחשוב. בתור צרכנית כבדה יחסית של בשמים, אני לא ממש זקוקה לחג או למאורע מיוחד כדי להתחדש בבושם, ומבחינתי כל יום הוא יום טוב לכך. מה שכן, תקופות החגים הן זמן מצוין לנצל את הנחות החג החלות על בשמים רבים ברשתות השונות, שלפעמים מגיעות לעשרות אחוזים. לא כל בושם שמחירו יורד בעשרות אחוזים הוא מציאה משתלמת (ישנם בשמים המתומחרים בארץ באופן מופקע ומופרך עד כדי כך שגם בהנחה עדיין יהיה משתלם יותר להזמינם מאיביי), אבל יש בהחלט בשמים שההנחה הופכת אותם למשתלמים במיוחד לקניה. כאלה הם למשל הבשמים של מותג הנישה Juliete Has a Gun  שנמכרים במשביר לצרכן.  כיאה לבשמי נישה מחירם המקורי גבוה למדי (670-760 ש"ח לבקבוק של 100 מ"ל), אבל בתקופת החגים אפשר להשיג בקבוק של 100 מ"ל במחיר הנמוך מ 300 ש"ח. מדובר במחיר מצוין שאין לו אח ורע בעולם כולו, ואין כמעט סיכוי למצוא את בשמי המותג בפחות מ $120 לפני משלוח (אם בכלל מוצאים אותם. זכרו שנישה זה לא רק יקר אלא גם קשה להשגה).

למעשה לא התכוונתי לקנות שום דבר באופן מתוכנן השנה, אבל אתמול הזדמן לי להגיע למשביר לצרכן בדיזנגוף סנטר, ושיטוט אקראי באגף הבשמים העלה את Midnight Oud לנגד עיני. מדובר בבושם שאני מחפשת כבר שנה (הוא יצא ב- 2009), ושואלת עליו בכל הזדמנות כשאני מגיעה למשביר. כבר מזמן אמרתי נואש והפסקתי בחיפושים, ועל כן רבה היתה הפתעתי אתמול לנוכח המפגש הלא צפוי עם MIdnight Oud, שנחטף בו ברגע. 

את הבושם עצמו חיבבתי למן השפריץ הראשון, שהריח לי כמו... טרפנטין! כמה לא ידידותי מצד בושם להיפתח כך אל קונה פוטנציאלי שאמור להאמין שהבושם שהוא קונה יגרום לו להריח טוב! אבל בושם נישה ראוי לשמו לא באמת מעוניין להתחנף אל אף אחד, ויעדיף להישאר על המדף ובלבד שהקונה יעמוד בקריטריונים שלו, ולא להיפך.  אותי התוקפנות ההתחלתית רק שעשעה וגרמה לי לרצות להישאר ולראות איך כל זה מתפתח; אבל התפתחות רבה לא נרשמה כל כך מהר. אי לכך ניסיתי להבין מה בדיוק אני מריחה, ועולם אסוציאציות רחב אך בלתי קוהרנטי בעליל -  המורכב מאלמנטים שונים ומשונים כמו זיהום אויר, גומי שרוף,  עור לא מעובד, חומרי ניקוי, קטורת, ואפילו קוקה קולה -  נפרש לפני.  עוד הוא שרף המופק מעץ שנקרא agarwood (בעברית עץ אגר? אין לי מושג), ניחוחו החזק הוא מר, מתוק, עצי ושרוף בו זמנית, והוא שימש כרכיב פופולארי בבישום ערבי עתיק. בשנים האחרונות הוא זכה לעדנה ולפופולאריות מחודשים בקרב מותגי הנישה, שהוסיפוהו לבשמים רבים.  הטרנד הזה הוא אפוא הקרקע שעליה צמח Midnight Oud שלפנינו, שהלך עד הסוף עם מוטיב העוד, ובהחלט לא לקח אותו למקומות מעודנים, כפי שהוא יכול היה לעשות. וכאילו לא די בחריפות הטרפנטינית של הרכיב האקזוטי הזה, אל החוויה המרירה הזאת מתווסף זעפרן, שנוכחותו מעלה זכרון ריחני של חנות תבלינים בשוק, שרק מתגבר לנוכח הגרניום שמצטרף מיד לאחר מכן. אבל לאחר השלב הזה הדומיננטיות החריפה והמוזרה של הפתיחה מתמתנת, ואפשר להבחין בתווים באופן נפרד.  זה גם פחות או יותר השלב שבו ניתן להבחין במאסק (ולא מדובר במאסק נקי בסגנון בודי שופ. דמיינו את המאסק המצרי של For Her  לנרסיסו רודריגז, והוסיפו לו עוד קצת חייתיות) שהוא כנראה האחראי לתחושה הגולמית של "עור לא מעובד" שהיה נדמה לי שהרחתי. לאחר שעה אגרסיבית במיוחד של תווים המתחרים ביניהם מי יהיה פחות נחמד, העסק מתחיל להרגע, כאילו הצדדים מבקשים לשבת ולפוש מעט מההתגוששות המפרכת. אפילו מתקתקות מפויסת וחמימה של ורד ואמבר מתחילה להשתלט על העניינים, ולמרות העציות החרוכה שעדיין נמצאת שם, השטח מתחיל להתנקות. מכאן ואילך Midnight Oud כבר לא עצבני ומטונף כשהיה, וככל שעובר הזמן הוא נעשה נקי הרבה יותר, ומאבד לחלוטין את ניצוץ הטירוף של הפתיחה. העציות הולכת ומתמזגת עם השילוב המנחם, הפודרתי מעט, של ורד, אמבר ופטשולי, וכאן כבר מדובר בסיפור שכבר מוכר לנו מבשמים אחרים של JHAG כמו Lady Vengeance (יש ביקורת שלי עליו בבושמולוגית), אבל גם אתCitizen  Queen   ו Calamity J הוא מזכיר מאוד.  אני מוצאת את אקורד הסיום (שאגב, נמשך הרבה מאוד זמן – התבשמתי ב Midnight Oud בקלילות רבה בערב כמה שעות לפני השינה, ולמחרת בבוקר עוד יכולתי להריח אותו) קצת מאכזב, אבל הפתיחה המרשימה בהחלט מפצה על כך, והופכת את Midnight Oud לרכש ראוי אחרי הכל.

התווים הרשמיים של Midnight Oud הם ברגמוט, עוד, אמבר, מאסק, זעפרן, ורד מרוקאי, גרניום ופטשולי. הבושם מוגדר כיוניסקס ומכוון לשני המינים.


19 תגובות:

לובה אמר/ה...

לקרוא אותך זה כמו לשמוע שיר מתנגן. תענוג.

VanityGirl אמר/ה...

תודה, מותק!

Michelle Yavor אמר/ה...

מסכימה עם לובה. אני ממש רואה בעיני מוחי שלל דימויים חיים כשאני קוראת אותך. אהבתי את מה שהרחתי עליך. אוהבת את הטעם המעודן שלך בריחות, באופן כללי. הבלוג הזה משמח מאד!

VanityGirl אמר/ה...

מאוד משמח אותילשמוע את זה. תודה!

אנונימי אמר/ה...

הביקורת הזו כל כך עשתה לי חשק לנסות להריח את הבושם בעצמי ולראות אם אני מצליחה לרחרח אפילו חצי מהדו-קרב שהרחת שם.. אבל עד כשהגעתי למשביר- כמובן שלא היה טסטר של הבושם הזה :-/ אכן זה מצחיק שהבשמים מהקו הזה הם כ"כ יקרים בכל העולם ואילו פה יש "50% הנחה + 30% לחברי מועדון".. לפחות במשהו אנחנו על המפה ;)
חג שמח!

הסוכנת זברה אמר/ה...

מבצעי המשביר פיתו אותי לרכוש לעצמי פינוק לחג, והתלבטתי רבות בין Midnight Oud המסקרן (הביקורת שלך הוליכה עלי קסמים) לבין Lady Vengeance הפופולרי יותר בסדרה. אחרי הסנפות רבות וסחרחורת קלה החלטתי שאני עדיין לא בשלה ל-Midnight Oud, אבל אין לי ספק שעוד אחזור אליו ביום מן הימים. הפתיחה שלו לא דומה לשום דבר אחר שהרחתי!

בכל אופן, אני מאושרת בבקבוקון ה- Lady Vengeance החדש שלי ומודה לך שחשפת אותי לעולם הנפלא של בשמי הנישה. תמשיכי לכתוב וללכוד את הריחות במילים, את עושה את זה נהדר.

VanityGirl אמר/ה...

אנונימית - בתחום זה אנו בהחלט על המפה! כמה חבל ש Juliette Has a Gun היא פחות או יותר חברת הנישה היחידה שניתן לקנות בארץ. טיפ בנוגע למשביר - לרוב בסניפים קטנים אין טסטרים ולפעמים גם אין את כל הבשמים. בקניון רמת אביב כמעט תמיד יש.

הסוכנת זברה - מידנייט עוד בהחלט דורש בשלות מסוימת, אבל ליידי ונג'נס הוא בחירה מצוינת. תתחדשי! ותודה על המחמאות!

אנונימי אמר/ה...

זה היה הסניף בקניון מלחה, ירושלים! זה מה שהיה מאכזב כ"כ :-/ לא נורא, זה לא שהמבצעים האלו הולכים לשום מקום.. ;)

VanityGirl אמר/ה...

באמת לא נורא, כי המבצעים האלה קיימים כמה פעמים בשנה. מה שכן - אחרי תקופת החגים תהיה תקופה מסוימת שהמחירים ישובו להיות גבוהים, כך שככל הנראה תצטרכי לחכות לעונת המבצעים הבאה...

אנונימי אמר/ה...

לא נורא.. מזל שבאייץ אנד אם זול לאורך כל השנה כך שתמיד יש לי נחמה.. ;-)

VanityGirl אמר/ה...

לחיי הנחמות הקטנות שלנו!

הכבשה ה-17 אמר/ה...

הרחתי את הבושם שלשום- לא הרחתי שום בושם כזה מימיי! הרבה יותר מבושם, קשה להסביר.. אני ממש לא מוכנה לו נפשית, אבל היה בו משהו ממש מרשים, לא מתחנף. אהבתי כמה קלעת בביקורת לדברים שלא הצלחתי להסביר לעצמי :)

VanityGirl אמר/ה...

זה ללא ספק בושם שדורש בשלות נפשית מסוימת... אני מניחה שלו הייתי בתחילת דרכי בעולם הבשמים גם אני לא הייתי מוכנה אליו.
מה שכן, שמחה שיצא לך להריח אותו. זה בהחלט מהבשמים שיוצרים חוויה! ממליצה לך לחזור לבקר אותו מדי פעם. זו דרך מצוינת לבדוק מה השתנה אצלך.

הכבשה ה-17 אמר/ה...

את יודעת, יצא לי היום לרחרח דווקא את הרביעי בסדרה (אני לא זוכרת את שמו- הבקבוק החום) והוא מ ש ג ע ! הרבה יותר קל לעיכול אבל בכל זאת- לא דומה לבשמים האחרים שבשוק. לצערי המבצעים כעת הם אכן לא מדהימים (30% הנחה) ושמתי עין על הבושם החדש של קלואי (שוקלת להזמין דוגמית ב-30 שקלים באי-ביי, מהדוגמיות האלו שמחולקות חינם.. זה אומר שאני משוגעת?!) אבל הוא בהחלט על הכוונת.

VanityGirl אמר/ה...

את בטח מתכוונת ל Calamity J. אני מאוד אוהבת את הפתיחה שלו - את ההמשך קצת פחות, אבל כמובן שיש לי אותו.
את הקלואי החדש טרם הרחתי. לא עדיף לחכות שיגיע לארץ? יכולה להבין קניית דוגמית במקרה של בושם נישה נדיר שאין סיכוי שיגיע לכאן, אבל של קלואי? (ושלא תביני לא נכון - גם אני סקרנית לגביו).

הכבשה ה-17 אמר/ה...

רחרחתי אותו עכשיו שוב, כמה שעות אחרי ההתזה ודווקא אהבתי אותו.. אולי זה תלוי בעור פשוט :)
אבל.. קשה לי לדחות סיפוקים :-/ ומדובר פה בכל זאת בכמה חודשים טובים, לא? והביקורות שקראתי עד כה נשמעות מסקרנות.
אוי, לו רק היו מבצעים יותר טובים עכשיו.. ;-)

דניאל אמר/ה...

באתי בעקבות תפוז- ואני כבר מחכה לחג הבא, כדי לקנות את מידנייט עוד (בליידי ונג'נס כבר התאבזרתי במבצע 1+2). קנית אותי.
יש לך עוד המלצות על בשמים מעניינים, בלי שמץ מתקתקות/הדרים? (סטייל ליידי ונג'נס, נרסיסקו רודריגז השחור ובלאק של קנת קול)

VanityGirl אמר/ה...

בליידי ונג'נס יש בהחלט מתקתקות! אם אין לך בעיה עם בשמי גברים הייתי ממליצה מאוד על Terre D'hermes של הרמס. הוא גם עם פאטשולי כמו ליידי ונג'נס אבל מתוק פחות ומעט נקי יותר.
נסי גם את סואר דה לון של סיסלי - הוא עצי ולא מתקתק, למרות שיש בו תו של דבש.
אם אהבת את נרסיסו רודריגז For Her נסי את Kelly Caleche של הרמס(היה פעם בכלפרפיום, היום אני לא בטוחה, אבל יש באיביי או בסטרוברי). אמנם יש שם אשכולית בתווי הפתיחה, אבל זו לא הדריות קלאסית, ועיקר הבושם הוא עור.

Infusion D'Hiris של פראדה הוא בושם לא מתוק ולא חמצמץ עם איריס, שהוא פרח "גברי", שמריח עצי ואדמתי. אני אישית מאוד אוהבת אותו, וגם את הגרסה הגברית שלו Infusion D'Homme.

יש לי עוד המון המלצות לבשמים בשבילך, אבל רובם בשמי נישה שמאוד קשה להשיג - לא רק בארץ אלא גם באיביי, אבל אם את מעוניינת אמליץ לך בשמחה.

אנונימי אמר/ה...

יש את הקלואי 75 מיליליטר באמזון, יוצא הרבה יותר זול. אפשר לראות איך להזמין
chloe בקישור