יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

Bvlgari Omnia - ביקורת בושם

הבושם הראשון במסגרת מה שהפך לימים לסדרת בשמי Omnia של בולגרי הוא גם החביב עלי ביותר. ההשראה שמאחורי אומניה היא תבלינים אוריינטליים שהתגלו במסעותיו של מרקו פולו, הוא נוצר ב 2003 על ידי האף Alberto Morillas,  שקיווה ליצור באמצעותו אינטרפרטציה מודרנית לבשמים אוריינטליים. ואכן, אינטרפרטציה מודרנית להפליא לפנינו. זהו בושם שקוף, צלול וקליל הרחוק מרחק רב מהקונוטציות הרגילות של בשמים אוריינטלים, המתאפיינים לרוב בכבדות, סמיכות וסיאז' מוגזם.
התווים הרשמיים הם: פלפל שחור, מנדרינה, תה מסאלה, זעפרן, ג'ינג'ר, הל, ציפורן, קינמון, מוסקט, שקד, שוקולד, פריחת לוטוס וסנדלווד. ואף על פי שמרשימה זו אפשר לחשוב שמדובר פה במטבח הודי בבקבוק לפחות, בפועל העדינות של אומניה לא תותיר למחשבות כאלה להתקיים לאורך זמן. תווי הפתיחה יוצרים רושם ראשוני של הדריות פרחונית מרעננת, נקיה ואפילו סבונית עם מעט תה. כיוון שלרוב אינני מוצאת עניין רב בריחות נקיים לקח לי המון זמן לרכוש את הבושם. למעשה רק בשנה שעברה החלטתי לרכוש את אומניה בכלפרפיום, לאחר שהוא כבר שנים לא על מדפי הפארמים (ומן הסתם רכשתי אותו אז יותר מתוך חשש להיעלמותו ללא שוב ופחות מתוך הערכה אמיתית לבושם). העניין האמיתי באומניה מתחיל כעבור איזה זמן, כאשר התבלינים מתחילים לעלות אל פני השטח ולזקוף את ראשם. הנחמד הוא שהם עושים זאת לא כולם יחד אלא כל אחד בתורו. בהתחלה יש נוכחות חזקה של תה מתובל כלשהו, אבל לא לגמרי ברור מהם רכיביו המתובלים. בשלב זה מעט חריפות של ג'ינג'ר באה והולכת, אבל היא בעיקר נבלעת בתה ואין לה נוכחות עצמאית. בהמשך צצים ועלים להם הזעפרן, הציפורן, הקינמון והמוסקט, אבל החלק האהוב עליי מתרחש רק כעבור כמה שעות, כשמגיעה שעתו הנינוחה של ההל. אני כל כך אוהבת הל! גם עציות חמימה ואיזו מתקתקות (אולי של השוקולד) נמצאים להם ברקע, אך עם זאת הכל נותר נקי, מאוזן, מעודן, קליל ורגוע.
הקלילות והשקיפות של אומניה יהוו חיסרון בשביל אלו המחפשים בשמים עם נוכחות וסיאז'. באומניה אין כמעט סיאז', והתחושה שלו היא לא "מבושמת". זה עד כדי כך בולט, שישנם לא מעט אנשים שכמעט לא מצליחים להריח את הבושם, כך שאם אתם מחפשים בושם עם נוכחות, אומניה הוא כנראה לא הבושם בשבילכם.  אומניה הוא לא בושם נשי במיחד, ואף על פי שבמקור הוא יועד לנשים, אני חושבת שגברים יכולים ללבוש אותו בקלות. אני מוצאת שאומניה הוא בושם על-עונתי ומתאים לכל עונות השנה. הוא קליל מספיק כדי להיות בושם קיץ וחמים מספיק בשביל להיות בושם חורף, אבל הוא הכי נפלא בסתיו, כשעוד לא קר ממש אבל השמים מתחילים להתקדר והימים מקדימים להחשיך.
את אומניה רכשתי יחד עם תחליב גוף תואם, ואני משתמשת בהם יחד. אני מאוד ממליצה על קרם הגוף להארכת משך שהותו של הבושם על הגוף (עם הקרם הוא נשאר יום שלם), וגם לחיזוק הריח, לאלו מביניכם שזקוקים לתחושה מבושמת יותר (אם כי קחו בחשבון שגם עם קרם הגוף התחושה עדיין קלילה מאוד וכמעט שקופה). הבקבוק שרכשתי רק בשנה שעברה כבר עומד להיגמר - דבר מפתיע בהתחשב בעובדה שזה בקבוק לא קטן (65 מ"ל), שיושב בארון לצד עשרות בשמים מתחרים.
אני חושבת שכיום הדרך היחידה להשיג את אומניה בארץ היא בחנויות מקוונות. בכלפרפיום ניתן להשיג בקבוק של 65 מ"ל ב- 189 ש"ח, ובקבוק של 25 מ"ל ב- 69 ש"ח.  בשל המחיר הנוח אני ממליצה בחום על הבקבוק הקטן, גם אם אין לכם דרך להריח אותו מראש וזו תהיה קניה עיוורת. 

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה לא סיכון גדול מדי להזמין בלי לרחרח (על אף המחיר ההגיוני לחלוטין)? מצד שני את הבושם הנוכחי שלי (קלואי) הזמנתי מחו"ל על עיוור בזמנו והייתי סופר מרוצה.. את יכולה אולי לפרט אלו מאיתנו שלא התברכו באף מפותח (מודה באשמה!) איזה בושם הוא קצת מזכיר? תודה!! :)

VanityGirl אמר/ה...

קניות עיוורות הן תמיד סיכון, אבל לפחות בכל הנוגע אלי, אלמלא הייתי עושה זאת, לעולם לא הייתי נחשפת למגוון הגדול כל כך של בישום שיש לעולם להציע, ומגבילה את עצמי למצאי הדל והלא מספק של הרשתות בארץ. מודה שהיו לי כמה וכמה רכישות לא מוצלחות באופן הזה של קניה (וגם בסכומים גדולים ממש), אבל בדרך הזאת גם הכרתי כמה מהבשמים האהובים עלי ביותר (אל בשמי הרמס נחשפתי בדרך הזאת, ואני לא מצטערת לרגע). אני חושבת שדרך טובה להרחיב אופקים ולא להסתכן יותר מדי היא לקנות בסכומים קטנים. 69 ש"ח הוא בהחלט סכום שהייתי מוכנה לסכן. עם זאת - לכלפרפיום יש היום גם חנויות (ברעננה, בבני ברק ונדמה לי שגם בראשון), כך שיש יש אפשרות להגיע ולרחרח (אבל לא לשכוח לצלצל לפני זה לחנות לשאול אם יש להם טסטר של הבושם שבו את מעוניינת).
לשאלתך איזה בושם הוא מזכיר מאוד קשה לי לענות, כי אני באמת לא מכירה משהו שדומה לו אפילו קצת. אבל אם את אוהבת ריחות תה ותבלינים הודיים על מצע נקי וקליל את בכיוון הכללי הנכון.
אגב, עוד יתרון בקניה עיוורת הוא שגם אם את לא אוהבת את הבושם בהסנפה ראשונה, את עשויה להתאהב בו בהסנפה שניה או שלישית כיוון שהוא כבר נמצא אצלך. אני, למשל, לא התלהבתי מאומניה מיד על ההתחלה. חשבתי שהוא נחמד אבל לא הרבה יותר מזה. כעבור כמה וכמה נסיונות ההערכה שלי אליו גדלה בהרבה.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על התגובה המושקעת :) הבעיה שלי היא שיש לי אף דילקסט אך בררן- אפשר למנות על אצבעות כף יחד אחת את מספר הבשמים שבאמת אהבתי בחיי, אבל הביקורת שלך (ובייחוד סגנון הכתיבה הנהדר :)) עשו לי חשק כך שייתכן ואולי אתפתה לרכישה..
לגבי החנויות- אני מכירה אותן, אך הן רחוקות ממני מדי. תודה על ההצעה בכל מקרה.
חג שמח!

VanityGirl אמר/ה...

אם תאמרי לי איזה בשמים את אוהבת אולי אוכל לעזור לך להכריע בעניין.

אנונימי אמר/ה...

אני די מפוזרת בטעם שלי- קלואי הקלאסי, מדמואזל של שאנל, פאם של הוגו בוס, ארמאני מאניה ו-she, ואהבתי את שני הבשמים מסדרת juliette has a gun.. אבל בדיוק חיפשתי בושם מנחם לחורף המתקרב והתיאורים שלך (כמו תמיד) כ"כ מפתים..

VanityGirl אמר/ה...

אם כך אולי כדאי שתוותרי עליו. רוב הסיכויים שתמצאי אותו קל מדי וחסר נוכחות. איזה בשמים של JHAG ניסית? הייתי ממליצה לך לנסות את מיס צ'רמינג - למרות הפתיחה המקסימה מדי, לאחר איזה זמן הוא נהיה מאסקי ועצי, ולטעמי הוא יכול בהחלט להיות בושם חורף נשי מאוד ומנחם.
קנזו פלאואר אוריינטל הוא גם בושם שהייתי מאוד ממליצה לך - אוריינטלי מתקתק ומעודן עם אינסנס. בושם מקסים ממש ויותר בכיוון של הטעם שלך. השאלה היא רק אם את מצליחה להשיג אותו כי הוא יצא מייצור למיטב ידיעתי (אני השגתי אותו לפני שנתיים ב 150 ש"ח באיזה סופרפארם שנשארו בו שניים אחרונים ומאז הפסקתי לראות אותו).

אנונימי אמר/ה...

ניסיתי את שניהם (את השלישי כאמור לא הצלחתי לרחר משום שהטסטר עוד לא הגיע לירושלים..) ואני חייבת להודות שבעוד שמיס צ'רמינג ישב עליי הרבה יותר טוב, הוא אכן הריח לי קצת פרחוני וקליל מדי, אבל אם את אומרת- אתן לו צ'אנס נוסף כשאהיה במשביר :) כן, בדקתי אותו גם באיביי (את הקנזו) ואכן הוא קשה להשגה. אעדכן אותך אבל לאחר ביקורי הבא בקניון. תודה רבה וחג שמח! :)

VanityGirl אמר/ה...

אם מיס צ'ארמינג היה לך קליל מדי, אןמניה כנראה הוא לא בושם בשבילך. מחכה לעדכונים מהביקור בקניון. חג שמח!

MORE4ME אמר/ה...

ש ע ר ו ר י ה
פיספסתי את השקת הבלוג??!!
מברוק יקירה ובצלחה

VanityGirl אמר/ה...

תודה!