יום שבת, 18 בספטמבר 2010

Balenciaga Cristobal EDT - ביקורת בושם

הימים המתקררים והמתקצרים שולחים אותי לחפש בארון הבשמים נחמות מתוקות. קריסטובל של בלנסיאגה הוא בהחלט נחמה ונילית מתוקה, מהסוג שיגרום לכם לחשוב על קינוחים קרמיים מתקתקים ועשירים בעלי מרקם נימוח. קריסטובל יצא בשלהי הניינטיז (1998), וכיום, למעלה מעשור קדימה במכונת הזמן, הוא מוכיח שקלאסיקה במיטבה לא מזדקנת כל כך מהר. בניגוד לכל כך הרבה בשמים שנחשבים לקלאסיקות אך הזמן נתן בהם את אותותיו והזקנה פשטה בהם ללא רחם, קריסטובל - גם אם איננו עול ימים - שומר על רעננות מפתיעה ורוח נעורים. אבל לפני שתהיה פה אי הבנה - לא מדובר בבושם "מרענן" או "צעיר" בשום מובן שאנו מכירים כיום.
קריסטובל הוא בושם שוניל הוא גולת הכותרת שלו, וכל מה שמסביב נועד לשרת, לפאר, להאדיר ולהלל את התמה המרכזית. ישנם (ותמיד היו) לא מעט וריאציות על וניל בשוק הבשמים, אבל למצוא בושם וניל שהוא גם בושם מוצלח מאוד זה דבר לא קל בכלל.  בשמי וניל רבים כושלים בכל כך הרבה קריטריונים, והקלות הבלתי נסבלת שבה הם הופכים לעיסה דביקה ומתוקה על העור, לא מותירה בי חיבה רבה אליהם. לכאורה, מה יש לצפות מבושם וניל?  לא הרבה. עליו להיות מתוק, נעים ומנחם. אבל כמה בשמי וניל אתם מכירים שהם אכן כאלה? רוב בשמי הוניל הם אמנם מתוקים, אבל רחוקים מלהיות נעימים, ונוכחותם עשויה להיות מציקה עד מאוד. קריסטובל שונה. הוא באמת נעים, וסוד הקסם שלו הוא איזון שבא לידי ביטוי בכך שמרכיביו משתלבים זה בזה בהרמוניה, וממתנים את הוניל בלי לפגוע לרגע בדומיננטיות שלו. תאנה ירוקה וברגמוט בתווים ההתחליים נותנים מרירות ושמץ חמצמצות כמעט מרעננת. עם התנדפותם פרחוניות עדינה מאוד נכנסת לתמונה. התווים הפרחוניים הרשמיים הם פרזיה כחולה ויסמין, אך אלה מעורבבים כל כך טוב, שאלמלא הייתי יודעת לעולם לא הייתי מנחשת שהם נמצאים שם. בהמשך סנדלווד ופטשולי מתווספים לתערובת המתוקה ומעניקים לה חמימות עצית/אגוזית קלה, שהיא לפרקים כמעט שוקולדית.
קריסטובל הוא לא בושם מהפכני או כזה שמנסה להיות מיוחד. הוא בושם נשי ויפה שעשוי בטעם, אשר כל מטרתו לגרום ללובשת אותו להריח טוב, מבלי לנסות לספק ערך מוסף או אקסטרה עניין. מתוק אך עם זאת אלגנטי, הוא יתאים את עצמו לעולם ערכים בורגני של בגדים יפים ותיקים יפים עם נגיעות של היי קלאס.
קריסטובל - כמו בשמים מתוקים רבים אחרים - הוא בהחלט לא בושם יומיומי בשבילי, ואני צריכה להיות במצב רוח מאוד מיוחד בשביל ללבוש אותו, אך עם זאת - כשמגיע מצב הרוח המיוחד אין מושלם ממנו. הוא עננת מתיקות חמימה ומתוקה שנשארת על הגוף שעות רבות  ואפילו יום שלם. קריסטובל הוא בשום פנים ואופן לא בושם קולני או צורמני, אבל יש בו כבדות מסויימת שכדאי לקחת בחשבון כמו גם פוטנציאל לסיאז' (שובל ריח) מרשים אם משתמשים בו שלא במתינות. אי לכך הייתי ממליצה להשתמש בו במשורה ולא בעונות החמות והדביקות, ולשמור אותו לימים הקרירים יותר של הסתיו או החורף. קריסטובל יצא גם בצורת תחליב גוף מוצלח, ולמי שרוצה להאריך את זמן האיכות שלה עם הבושם מומלץ להשתמש בשניהם (שוב - במתינות בבקשה!). למי שמוצאת את הבושם חזק מדי או מתוק, קרם הגוף הוא אופציה אלטרנטיבית קלילה בהרבה אם משתמשים בו לבדו.
קריסטובל הוא בושם שהפך להיות נדיר בחלקים מסוימים בעולם, וכבר יצא לי לראות אותו נסחר באיביי במחירים מופרזים. לא הצלחתי להשיג מידע מהימן על כך, אבל יש סיכוי טוב שהבושם יצא מייצור, ועומד להיעלם בקרוב ללא שוב. למיטב ידיעתי "אפריל" היא הרשת היחידה שמחזיקה את בשמי בלנסיאגה (אם כי הוא נמכר גם בחנויות פרפומריה מקוונות ולא מקוונות שהן אינן רשתות), ואפילו במחירים טובים. עכשיו, בתקופת החגים, שווה לקפוץ לשם כדי לבדוק עם מבצעי החג חלים עליו, ולהתהדר בבקבוק של הקלאסיקה החביבה הזאת. אם אתם, כמוני, לא טיפוסים של וניל אך מעריכים בשמים קלאסיים שעשויים היטב, בחרו בבקבוק הקטן של 30 מ"ל.

3 תגובות:

danra אמר/ה...

טוב וניל זה לא אני בריחות, אבל בלנסיאגה זה הכי אני! כל מה שיש לי של בלנסיאגה הורס!

VanityGirl אמר/ה...

ממליצה לך לתת לו צ'אנס. גם אני לא טיפוס של וניל, ועדיין, ברגעים הנכונים (אם כי המעטים) הוא בדיוק מתאים. יוצא לי להשתמש בו פעמים ספורות בשנה. לדעתי שווה לנסות להשיג את הבקבוק הקטן.

Unknown אמר/ה...

איפה ניתן להשיג את הבושם